aiMIKI STUDIO
ai's country life with good fish and design. 田舎で旨い魚とデザイン暮らし。
DATE: --/--/--(--)   CATEGORY: スポンサー広告
スポンサーサイト
page top
DATE: 2010/10/18(月)   CATEGORY: 日記
Big Fat Korean Wedding (ビッグ・ファット・コリアン・ウェディング)
I went to Tokyo in this weekend to celebrate my old friend for her wedding.
She and her husband are both 2nd generation of Korean who grew up in Japan,
so it was Korean style wedding.
My friend R was....incredibly beautiful, absolutely gorgeous in Korean traditional wedding dress.
Korean style wedding was so cool and fun!
All the Korean moms start to dance with drinks,
it really reminded me one of my favorite movies "My big fat Greek wedding".
Of course, I danced crazy with them!!

When I arrived my friend's apartment who let me stay that night,
I found that my pedicure was chipped off as heart shape!
How amazing is that! Hahaha
Lovely day ♥ OPA!!


週末は18の頃から仲良しだったRちゃんの結婚式に出るために東京へ。
在日韓国人のRちゃんの結婚式は豪華絢爛まるで皇帝の結婚式にお呼ばれさせて頂いたような、
民族衣装を身に着けたRちゃんの、輝くばかりの美しさと幸せいっぱいのオーラに、
その美しい横顔を見ながら胸いっぱいになりました。
本当に綺麗だった。
そして韓国式結婚式のかっこいいこと、楽しいこと。
チャングムの世界のような音楽・衣装での厳粛な式の後には
楽しい披露宴、それはまるで映画
『マイ・ビッグ・ファット・グリーク・ウェディング
(私の大好きな映画BEST10に入る最高に楽しい映画)』を思い起こさせました。
親族の方が韓国民謡を高らかに歌い出すと、それに合わせて
『じっとしてはいられない!』という様子で立ち上がって踊り出すチョゴリ姿のオモニ達。。
つられてみんな踊りだし、しまいにはもちろん私も会場を囲む輪の中に入っていて、
踊りながらノリノリで回っていました。
しかも先頭は花婿を乗せた、友人で作られた騎馬!!!
花婿はその上でナプキンをぶんぶん振り回してる!!笑
音楽はノリノリ!みんなビール片手に踊ってる!

本当に楽しい、素晴らしい式でした。
Rちゃんありがとう。

歩き疲れて、泊まらせてくれた友人の家へ帰って来たとき、
ふと自分の足を見ると、
赤く塗った爪が、ハートの形にハゲていました。。♥

なんともめでたい!オパ~!!!

ryoni2.jpg

ryoni1.jpg

DSC03854_2.jpg


スポンサーサイト
[ TB*0 | Comment*1 ] page top

COMMENT

 管理者にだけ表示を許可する
● いやー凄かった!
runrun | URL | 2010/10/19(火) 15:21 [EDIT]
お!v-238やん!
本当に素晴らしい式だったねv-10
花嫁はもちろん、チョゴリ姿のオモニ集団も可愛かった~

TRACK BACK
TB*URL
Copyright © aiMIKI STUDIO. all rights reserved. ページの先頭へ
