aiMIKI STUDIO
ai's country life with good fish and design. 田舎で旨い魚とデザイン暮らし。
DATE: --/--/--(--)   CATEGORY: スポンサー広告
スポンサーサイト
page top
DATE: 2010/07/17(土)   CATEGORY: Design
Hair Atelier Limlim 4 year anniversary (ヘアーアトリエリムリムの4周年記念)
いつも専属でお仕事をさせていただいている、ヘアーアトリエ リムリムさん、
いつの間にかこの7月、4周年のお誕生日を迎えました。
実は私の中学時代からの仲良しが旦那さまと始めたお店で、開店準備の段階から、
お店の名前、ロゴデザイン、DM、オリジナルグッズなどなど、
全てのデザイン/イラストレーションを私に頼ってくれているので、
毎年お店の誕生月を迎えると、私もなんだか嬉しい気持ちです***。

今年は4周年を記念して、リムリムオリジナルのうちわを、1周年の時のように出そう
ということで、『朝日、パ~!!と明るい感じのイメージ』を描いて欲しいとのことでした。

海を描くと福井では『夕日』のイメージになってしまうので、
丘にしました。
私の生まれた場所は北海道の美瑛町。ちょうどこんな丘の景色が広がり、
小さい頃、からし色のジープで、父母が丘ドライブにしょっちゅう連れていってくれました。
その時の景色をイメージして描いてみました。
3人目の子を妊娠しているそのお友達へのお祝いもこめて、
子馬を3匹描きました。

The hair salon that one of my friends owns (Hair Atelier Limlim) got 4 years anniversary in this July.
I had been working all designed items & illustrated things for them include their store logo since they opened the salon 4 years ago, so I always feel very happy when the salon gets anniversary every year.
This time they asked me to draw something very happy and fresh, like sunrise.
They are making original paper fans to give to their customers to thank them.

If I will draw the sun with ocean view, it will mean "sunset" in my town (because we are on the west coast) , so I decided to draw hills instead.
I was born at Biei-cho in Hokkaido prefecture, which has lots of beautiful hills and potato & lavender fields. My parents often took me to the hill-drive by our old orange-jeep.
I drew that image of my childhood.
My friend (the Limlim owner) is at 8 months pregnancy right now for the 3rd kid, so
I added 3 baby horses for her.


limlimblog2.jpg
スポンサーサイト
[ TB*0 | Comment*0 ] page top

COMMENT

 管理者にだけ表示を許可する

TRACK BACK
TB*URL
Copyright © aiMIKI STUDIO. all rights reserved. ページの先頭へ
